Terms of service
Regulamin sklepu internetowego
§1 Ogólne Postanowienia
Niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.) i reguluje warunki zawierania umów sprzedaży w Serwisie, zgodnie z treścią innych ustaw regulujących ten obowiązek.
Serwis prowadzony jest przez Ekskluzywne Zegarki z siedzibą we Wrocławiu przy SkyTower, Gwiaździsta 66/piętro 14.b.08 v, 53-332 Wrocław, prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą: Ekskluzywne Zegarki Sp. z o.o., NIP. 8992972761, REGON. 526546795, KRS. 0001061401
Wyłączne prawo do prowadzenia Serwisu ma wskazany powyżej podmiot, będący Właścicielem, Sprzedawcą oraz Administratorem Serwisu. W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o kontakt na adres e-mail: pawel@ekskluzywnezegarki.pl
1. Niniejsza regulacja określa zasady korzystania z usług oferowanych przez Sklep Internetowy dostępny pod adresem www.ekskluzywnezegarki.pl („Sklep Internetowy”).
2. Wszelkie aktualne środki komunikacji ze Sprzedawcą, w tym środki komunikacji online, są udostępnione w zakładce „Kontakt” na stronie sklepu internetowego www.ekskluzywnezegarki.pl.
5. Do korzystania ze Sklepu Internetowego, konieczne jest urządzenie z dostępem do sieci Internet i przeglądarką internetową typu Internet Explorer, Microsoft Edge, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera lub Safari w aktualnej wersji. Do korzystania z niektórych funkcjonalności Sklepu Internetowego, w tym rejestracji, a także składania zamówień na Produkty, niezbędne jest aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail).
6. Regulamin Sklepu Internetowego Ekskluzywne Zegarki jest dostępny ciągle na stronie internetowej www.ekskluzywnezegarki.pl w taki sposób, aby Klienci mogli go uzyskać, odtworzyć i utrwalić jego treść przed dokonaniem zakupu.
7. Zgodnie z definicją Konsumenta w niniejszym Regulaminie, zgodnie z art. 221 Kodeksu Cywilnego, jest to osoba fizyczna, która zawiera czynność prawną z przedsiębiorcą, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Ponadto, w stosunku do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, stosuje się – odpowiednio – przepisy zawarte w rozdziałach 4, 5a i 5b Ustawy o Prawach Konsumenta – w zakresie określonym w art. 7aa ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta („Ustawa o Prawach Konsumenta”).
8. Postanowienia niniejszego Regulaminu nie mają na celu wyłączania ani ograniczania praw konsumentów wynikających z obowiązujących przepisów prawa. Wszelkie wątpliwości interpretacyjne powinny być rozstrzygane na korzyść Konsumenta. W przypadku ewentualnej niezgodności postanowień niniejszego Regulaminu z powyższymi przepisami, pierwszeństwo mają te przepisy. Konsument nie może zrzec się praw przyznanych mu w Ustawie Prawach Konsumenta. Postanowienia umów mniej korzystne dla Konsumenta niż postanowienia ustawy o prawach Konsumenta lub naruszające dobre obyczaje są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
9. Reklamacje dotyczące usług elektronicznych oraz funkcjonowania www.ekskluzywnezegarki.pl można składać drogą elektroniczną pod adresem: pawel@ekskluzywnezegarki.pl. Dla skrócenia czasu rozpatrzenia reklamacji, zaleca się dołączenie do niej informacji dotyczących reklamacji, takich jak rodzaj i data wystąpienia problemu, żądania Klienta oraz dane kontaktowe reklamującego. Sprzedawca rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od jej otrzymania.
§2 Użytkownicy i Rejestracja
1. Osobami korzystającymi z usług Sklep internetowy Ekskluzywne Zegarki (zwane dalej „Użytkownikami”) mogą być osoby, które ukończyły 18 lat i posiadają – co najmniej ograniczoną – zdolność do czynności prawnych w zakresie umożliwiającym skuteczne dokonanie określonych transakcji, osoby prawne oraz jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, ale posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
2. W celu ułatwienia korzystania z Sklepu internetowego Ekskluzywne Zegarki, Użytkownik może zdecydować się na rejestrację (utworzenie konta), poprzez wypełnienie elektronicznego formularza dostępnego na www.ekskluzywnezegarki.pl, podając swój adres e-mail. Utworzenie i używanie konta jest bezpłatne, a Użytkownik nie jest zobowiązany do żadnych świadczeń, z wyjątkiem udzielenia niezbędnych danych, o których mowa w zdaniu pierwszym. Utworzenie konta nie jest wymagane do dokonania zakupu.
3. Po prawidłowo przeprowadzonej rejestracji, Użytkownik uzyskuje dostęp do swojego konta, z którego może korzystać na www.ekskluzywnezegarki.pl, po podaniu zgłoszonego podczas rejestracji adresu e-mail oraz hasła utworzonego podczas procesu rejestracji (logowanie).
4. Opcjonalnie podczas rejestracji, Użytkownik może wyrazić zgodę na otrzymywanie newslettera dotyczącego promocji i nowości na podany podczas rejestracji adres e-mail.
5. Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną w zakresie prowadzenia konta zostaje zawarta między Użytkownikiem a Sprzedającym w chwili udzielenia przez Użytkownika dostępu do utworzonego dla niego konta.
6. Konto zawiera dane Użytkownika podane przez niego podczas rejestracji oraz historię jego zakupów na www.ekskluzywnezegarki.pl. W przypadku zmiany danych umieszczonych w koncie, Użytkownik jest zobowiązany do ich natychmiastowej aktualizacji, korzystając z odpowiedniego formularza dostępnego na stronach www.ekskluzywnezegarki.pl. Użytkownik ponosi odpowiedzialność za podanie danych niekompletnych, nieaktualnych lub nieprawdziwych oraz za brak stosownych aktualizacji swoich danych.
7. Użytkownikowi zabrania się udostępniania innym osobom możliwości korzystania z jego konta, w tym ujawniania hasła umożliwiającego dostęp do konta. Użytkownik zobowiązany jest zachować hasło do konta w tajemnicy i zabezpieczyć je przed ujawnieniem. Użytkownicy, którzy nie posiadają zarejestrowanego konta podczas dokonywania zakupów, będą zobowiązani podać adres dostawy, tj. imię i nazwisko odbiorcy, adres dostawy – w celu wykonania umowy sprzedaży, oraz adres poczty elektronicznej i numer telefonu komórkowego – w celu kontaktu w sprawie dostawy.
8. W przypadku, gdy Użytkownik naruszy Regulamin, przepisy prawa lub dobre obyczaje, Sprzedający może rozwiązać umowę z Użytkownikiem lub zawiesić jej wykonanie w ramach określonego konta. Dotyczy to zwłaszcza sytuacji, w której Użytkownik pobierze lub wykorzysta dostępne na www.ekskluzywnezegarki.pl materiały bez zgody Sprzedającego.
9. Zakazane jest jakiekolwiek zbieranie i przetwarzanie danych oraz innych informacji dostępnych na www.ekskluzywnezegarki.pl `w celu ich dalszego udostępniania osobom trzecim w ramach innych serwisów internetowych oraz poza Internetem. Wykorzystywanie oznaczeń Ekskluzywne Zegarki, w tym charakterystycznych elementów grafiki, bez zgody Sprzedającego lub innego uprawnionego podmiotu jest również zabronione.
10. Konto Użytkownika jest prowadzone na czas nieokreślony. Użytkownik może w każdym czasie zażądać zaprzestania prowadzenia dla niego konta, składając odpowiednie oświadczenie Sprzedającemu za pośrednictwem stosownego formularza elektronicznego dostępnego na www.ekskluzywnezegarki.pl. Użytkownik może również żądać zaprzestania prowadzenia konta w inny sposób, pod warunkiem, że jego tożsamość jako posiadacza konta może być skutecznie zweryfikowana. Niemniej jednak Użytkownik, który dokonał rejestracji, ale nie dokonał zakupów ani nie skorzystał z usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sprzedającego na www.ekskluzywnezegarki.pl, może odstąpić od umowy zawartej w wyniku rejestracji bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od daty rejestracji.
§3 Zakupy
1. W ramach prowadzonego sklepu Ekskluzywne Zegarki udostępniane są informacje o towarach (zwanych dalej „Produktami”) oraz warunki ich nabywania i dostawy. Aby wykluczyć wszelkie wątpliwości, te informacje nie stanowią oferty, lecz jedynie zaproszenie do składania ofert o treści wskazanej w informacji dotyczącej Produktu. Wybór Produktów przez Klienta i potwierdzenie chęci zakupu stanowi ofertę zawarcia umowy kupna w odniesieniu do wybranych Produktów (dalej nazywaną „Zamówieniem”).
2. Klient wybiera Produkty, dodając je do (wirtualnego) koszyka. Umieszczenie Produktów w koszyku nie oznacza ich rezerwacji. W przypadku wyczerpania dostępnych ilości Produktów przed zatwierdzeniem Zamówienia przez Klienta, Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji Zamówienia.
3. Po dokonaniu wyboru Produktów, ale przed wyborem formy płatności, Klient musi podać pełny i poprawny adres dostawy oraz numer telefonu, który nie powinien ulec zmianie do czasu dostawy. Zmiana adresu dostawy jest możliwa tylko w wyjątkowych okolicznościach po wcześniejszym uzgodnieniu z Sprzedającym i przed przekazaniem Produktów przewoźnikowi w celu dostarczenia.
4. Klienci, którzy nie posiadają zarejestrowanego konta podczas dokonywania zakupów będą zobowiązani do podania adresu dostawy, tj. imienia i nazwiska odbiorcy, adresu dostawy – w celu wykonania umowy sprzedaży oraz adresu poczty elektronicznej i numeru telefonu komórkowego – w celu kontaktu w sprawie wykonania dostawy.
5. Po złożeniu Zamówienia przez Klienta i wybraniu metody płatności, Klient otrzymuje od Sprzedającego potwierdzenie złożenia Zamówienia drogą elektroniczną. Po przyjęciu Zamówienia przez Sprzedającego, Klient otrzymuje stosowne potwierdzenie. Z chwilą otrzymania tego potwierdzenia przez Klienta dochodzi do zawarcia umowy sprzedaży między Sprzedającym a Klientem. Jeśli tylko część Zamówienia została potwierdzona, umowa zostaje zawarta tylko w odniesieniu do potwierdzonych Produktów.
6. Jeśli Sprzedający nie może w pełni lub częściowo spełnić świadczenia z powoduniedostępności Produktu lub z powodu nieprzewidzianych okoliczności, takich jak brak dostawy Produktu do Sprzedającego lub uszkodzenie lub utrata Produktu, Sprzedający niezwłocznie informuje Klienta i zwraca mu otrzymaną cenę lub spełnia świadczenie zastępcze o takiej samej wartości, jak uiszczona cena – według wyboru i za zgodą Klienta.
§4 Płatność
1. Klient dokonuje płatności za pomocą systemu transakcyjnego Stripe, z którym Sprzedający zawarł umowę dla wygody Klientów.
2. W przypadku wyboru płatności kartą płatniczą z funkcją płatności internetowych lub przelewem bankowym, Klient zostaje przekierowany do strony umożliwiającej elektroniczną płatność, na przykład strony logowania banku Klienta lub Centrum Autoryzacji Kart. Jeśli płatność za Produkt nie zostanie dokonana w ciągu 7 dni od daty złożenia Zamówienia. Zamówienie to jest anulowane, a brak wpłaty traktuje się jako odstąpienie Klienta od umowy sprzedaży.
3. Cena Produktu podana w opisie obejmuje podatki oraz wszelkie opłaty wymagane przez obowiązujące przepisy prawa. Zakup Produktu dokumentowany jest paragonem fiskalnym lub fakturą. Klient zgadza się na otrzymywanie faktury elektronicznej na wskazany adres e-mail zgodnie, zgodnie z przepisami art. 106 n ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U.2022.931 t.j. z dnia 2022.04.29 z późn.zm., dalej zwana „Ustawą VAT”) albo paragonu fiskalnego lub faktury w postaci elektronicznej, o których mowa w art. 111 ust. 3a pkt 1) lit. b) Ustawy VAT. Paragon lub faktura w formie papierowej wydawana jest wyłącznie na wyraźną prośbę Klienta. W celu otrzymania przez Klienta paragonu fiskalnego albo faktury w postaci papierowej, należy przed złożeniem Zamówienia zaznaczyć odpowiednie pole wyboru opcji dotyczące żądania wydania paragonu albo faktury w formie papierowej.
§5 Dostawa Produktów
1. Miejscem realizacji umowy sprzedaży przez Sprzedającego jest miejsce, w którym Klient odbiera Produkt (lub, w przypadku niejasności, miejsce wskazane przez Klienta).
2. Informacja o ewentualnych kosztach dostawy, jest przekazywana Klientom na w podsumowaniu Zamówienia przed jego złożeniem lub drogą mailową.
3. Szacowany czas wysyłki zamówionych Produktów jest podawany w podsumowaniu Zamówienia i obejmuje dni robocze. Jeśli Klient zamawia różne Produkty – w jednym Zamówieniu – o różnych czasach wysyłki, Produkty będą dostarczane razem po skompletowaniu całego zamówienia, z uwzględnieniem najdłuższego podanego czasu wysyłki dla poszczególnych Produktów.
4. Wysyłka Produktów jest możliwa tylko na adresy na terenie Polski oraz do krajów wskazanych przez Sprzedającego, z określeniem osobnych kosztów dostawy. W szczególnych przypadkach, jeżeli będzie on dysponował taką możliwością po uzgodnieniu z Klientem, Sprzedający może dostarczyć Produkty również do innych krajów.
5. Dostawy Produktów są realizowane za pośrednictwem pracownika Sklepu internetowego Ekskluzywne Zegarki
6. Klient jest zobowiązany do sprawdzenia stanu Produktu i, jeśli to możliwe (albo gdy sprawdzenie stanu Produktu okaże się być utrudniony), stanu opakowania niezwłocznie po otrzymaniu produktu. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń, które mogły powstać podczas transportu, Klient powinien sporządzić stosowny protokół szkody i natychmiast poinformować o tym Sprzedającego.
7. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie Produktu z powodu błędów lub niekompletnych danych dostawy podanych przez Klienta, uniemożliwiających dostarczenie przesyłki. W takim przypadku Sprzedający poinformuje Klienta o nieudanej próbie dostarczenia Produktu.
§6 Ochrona danych osobowych
1. Administratorem danych osobowych jest Sprzedający.
2. Przetwarzanie danych osobowych użytkowników i Klientów odbywa się zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
3. Szczegółowe zasady dotyczące przetwarzania danych osobowych i ochrony prywatności użytkowników oraz Kupujących przez Sprzedającego są określone w Polityce Prywatności.
Polityka ta jest dostępna w zakładce „Polityka Prywatności” na stronie Sklepu internetowego oraz pod adresem www.ekskluzywnezegarki.pl.
§7 Reklamacje
1. Podstawa oraz zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Konsumenta za zgodność świadczenia z umową określone są w przepisach Ustawy o Prawach Konsumenta, zwłaszcza w Rozdziale 5a, oraz inne obowiązujący przepisach prawa.
2. Reklamacje można zgłaszać:
a) pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy,
b) za pośrednictwem Formularza Kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Sklepu,
c) poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres: pawel@ekskluzywnezegarki.pl
3. Sprzedawca zastrzega, że nie akceptuje przesyłek za pobraniem (Cash On Delivery tj. przesyłek, których warunkiem odbioru przez adresata jest uiszczenie kwoty wskazanej w liście przewozowym przez nadawcę przesyłki), jeśli związane jest to z koniecznością uiszczenia płatności, a Sprzedawca nie zlecał takiej formy przesyłki.
4. W przypadku reklamacji Produktu zakupionego w www.ekskluzywnezegarki.pl , Klient będący Konsumentem udostępnia Sprzedawcy Produkt wraz z dowodem zakupu. Sprzedawca na swój koszt odbierze Produkt od Klienta, umożliwiając mu wybór najdogodniejszej opcji odbioru.
5. W celu skutecznego i szybkiego rozpatrzenia reklamacji zaleca się zamieszczenie w opisie reklamacji:
a) informacji i okoliczności dotyczących wady, zwłaszcza rodzaju i daty wystąpienia,
b) żądania dotyczącego sposobu doprowadzenia Produktu do zgodności z Umową
Sprzedaży lub oświadczenia o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy Sprzedaży,
c) danych kontaktowych składającego reklamację.
6. Jeżeli dane lub informacje podane w reklamacji wymagają uzupełnienia, Sprzedawca przed
rozpatrzeniem reklamacji zwraca się do Klienta o ich uzupełnienie w określonym zakresie.
7. Sprzedawca udziela odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (czternastu) dni od daty jej
otrzymania. Klient otrzymuje informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji, zgodnie ze wskazanym przez niego preferowanym sposobem (np. drogą e-mailową, listowną).
§8. W przypadku zwrotu ceny, suma zostanie zwrócona Klientowi w wysokości zapłaconej za Produkt, zgodnie z wybraną przez Klienta metodą płatności, chyba że Konsument wyraził zgodę na inny sposób zwrotu, nie ponosząc dodatkowych kosztów.
§9 Odstąpienie od umowy
Zgodnie z Ustawą o Prawach Konsumenta, Klient będący konsumentem lub osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z działalnością gospodarczą, może odstąpić od umowy w terminie czternastu (14) dni od otrzymania Produktu, bez podawania przyczyny
1. Odstąpienie od umowy może nastąpić za pomocą formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.ekskluzywnezegarki.pl lub drogą pisemną. Jeśli Klient zamówił więcej niż jeden Produkt w ramach jednego Zamówienia, odstąpienie może dotyczyć wszystkich lub tylko wybranych Produktów.
2. W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży, umowa uważana jest za niezawartą w stosunku do Produktu (kompletu, zestawu lub pakietu), od którego zakupu Klient odstąpił. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia odstąpienia. Klient ponosi koszty odesłania Produktu, a w przypadku skutecznego odstąpienia, Sprzedający dokonuje zwrotu zapłaconej przez Klienta sumy za Produkt w sposób analogiczny do wybranej przez Klienta metody płatności.
3. Jeśli Klient nie dostarczy Produktu w określonym terminie odstąpienia, Sprzedający odeśle Klientowi Produkt na jego koszt. Niedopełnienie procedury odstąpienia może skutkować opóźnieniem w zakończeniu procesu odstąpienia, a co za tym idzie, w zwróceniu środków.
4. Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje w przypadku:
a) Produktów zrealizowanych według specyfikacji Klienta lub dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb (np. Produkty z grawerem zamówionym przez Klienta),
b) umów zawartych przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą, ale o charakterze zawodowym wynikającym z przedmiotu jej działalności gospodarczej, co jest udokumentowane w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
§10 Postanowienia końcowe
1. Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Regulaminu w części, zwłaszcza w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną w prowadzeniu Konta, w przypadku:
a) wystąpienia ważnych przyczyn natury technicznej i organizacyjnej,
b) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa,
c) konieczności dostosowania Regulaminu do stanowisk sądów lub decyzji administracyjnych.
Przy czym zmiany Regulaminu nie będą:
a) powodowały konieczności dokonania przez Klienta zapłaty wynagrodzenia lub dodatkowych kwot,
b) naruszały istoty zawartych umów o świadczenie usługi Konta,
c) miały zastosowania do Zamówień złożonych w sklepie internetowym Ekskluzywne Zegarki i umów sprzedaży zawartych z Klientami.
2. O wszelkich zmianach Regulaminu Sprzedający powiadamia Klienta co najmniej 14 dni przed ich wejściem w życie, przesyłając powiadomienie na adres e-mail przypisany do Konta Klienta wraz z zaktualizowanym Regulaminem, zamieszczonym w treści przesłanej do Użytkownika wiadomości e-mail.
3. Zmiany nie naruszają praw nabytych przez Klienta, co oznacza, że Zamówienia złożone przed wprowadzeniem zmian są realizowane zgodnie z dotychczasowymi postanowieniami Regulaminu zaakceptowanymi przez Klienta.
5. Zakazane jest wykorzystywanie elementów graficznych, układu stron oraz innych praw własności intelektualnej www.ekskluzywnezegarki.pl bez pisemnej zgody Sprzedającego.
Ewentualne spory będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla sprzedającego zgodnie z przepisami Kodeksu postępowania cywilnego.
Użytkownicy mogą kontaktować się ze Sprzedawcą poprzez e-mail: pawel@eksklzuwnezegarki.pl
Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 12.11.2024r.